واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند از چین

در دنیایی که تکنولوژی و اینترنت حرف اول را می زند، استفاده از تجهیزات هوشمند کاملا امری بدیهی و طبیعی است. واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند نشان از آن دارد که تا چه اندازه تکنولوژی روی افزایش رفاه و آسایش انسان ها تمرکز دارد. این سیستم ها همانطور که از نامشان پیداست، جهت تنظیم سرمایش و گرمایش ساختمان ها طراحی شده اند. اما تفاوت آن ها نسبت به دیگر سیستم های معمولی در این است که شما می توانید از راه دور نیز آن ها را کنترل کنید. اگر به چنین مدل سیستم های سرمایشی و گرمایشی علاقمند هستید، به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

آشنایی با سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند و انواع آن

بهتر است قبل از صحبت در خصوص پروسه واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند، ابتدا کمی با این تجهیزات، انواع و نحوه عملکرد آن ها آشنا شویم. سیستم های سرمایش و گرمایش یکی از پرطرفدارترین انواع سیستم خانه هوشمند هستند که به جدیدترین فناوری های موجود مجهز می باشند و با استفاده از اینترنت می توانند به صورت اتوماتیک و کاملا هوشمندانه، فضا و محیط داخلی ساختمان را سرد و یا گرم کنند.

اصلی ترین دلیل طراحی و تولید این سیستم ها، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی است که البته هدف بسیار بزرگی به شمار می رود. ساکنین ساختمان می توانند حتی در زمانی که در خانه حضور ندارند، میزان دمای محیط را کنترل کنند و بسته به شرایط، تنظیمات سیستم های سرمایشی و گرمایشی را تغییر دهند.

از جمله امکاناتی که این سیستم ها برای عملکرد از آن ها استفاده می کنند می توانیم به سنسورهای هوشمند، ترموستات هوشمند، انواعی از نرم افزارهای پیشرفته و همچنین واحدهای کنترل اشاره کنیم. در لیست واردات تجهیزات خانه هوشمند، این سیستم ها جزء پرتقاضاترین ها به شمار می روند. چرا که می توانند تنها با دریافت یک سری داده و اطلاعات از محیط و همچنین در نظر گرفتن دستورات کاربران، فعال شده و منطبق بر فرمان هایی که دریافت می کنند بهترین دما را به محیط ببخشند. از انواع سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترموستات هوشمند که خود شامل انواع ترموستات هوشمند گرمایش از کف، ترموستات هوشمند دیواری فن کوئل، ترموستات دیواری هوشمند پکیج رادیاتور، ترموستات دیواری هوشمند داکت اسپلیت و ترموستات هوشمند رادیاتور می باشد.
  • تجهیزات هوشمند کنترل سیستم با تکنولوژی های vrv و vrf
  • کنترلرهای هوشمند IR
  • کلیدهای هوشمند لمسی کولر آبی

مزایای استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند از چین

سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند به دلیل مزایای بیشماری که دارند، توانسته اند به خوبی جایگزین سیستم های گرمایشی و سرمایشی سنتی شوند و استانداردهای زندگی مردم را ارتقا بخشند. همانطور که با واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از بسیاری از خطرات احتمالی پیشگیری می شود، وجود سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز امتیازات مثبتی با خود به همراه دارند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

1. کنترل دمای هر اتاق به صورت هوشمند

یکی از مزایای سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند که به نوعی یک ویژگی جالب توجه نیز به شمار می رود این است که شما می توانید به وسیله آن، دمای هر اتاق را به صورت جداگانه تنظیم کنید. یعنی اگر شما احساس سرمای شدید دارید اما عضوی دیگر از خانواده تمایلی به روشن کردن سیستم گرمایشی ندارد، می توانید دمای اتاق خود و دیگران را به شکلی تنظیم کنید که هیچ کس آزرده خاطر نشود. سیستم های کنترل دمای هوشمند به شما این امکان را می دهند تا بتوانید دمای یک اتاق را زیاد و دمای اتاق دیگر را کم کنید.

2. دمای خانه شما همیشه متعادل است

یکی از ویژگی های مثبت خانه هوشمند این است که می توانید سیستم های مختلف آن را با هم سازگار و به هم متصل کنید. اینگونه خانه شما می تواند از روی عملکرد سیستم گرمایش و سرمایش به این امر پی ببرد که در هر لحظه از زمان، دمای خانه باید به چه صورت باشد. به عنوان مثال در فصل سرد سال و زمانی که شما در خانه حضور ندارید دمای خانه را کاهش می دهد و در زمان ورود شما، دمای آن را افزایش می دهد تا همه چیز برای ورود شما آماده باشد. همچنین در زمان خواب نیز دمای اتاق کاملا متعادل خواهد بود.

3. صرفه جویی در مصرف انرژی

سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند با عملکرد هوشمندانه خود در میزان مصرف انرژی به شکل چشمگیری صرفه جویی می کنند و در این مورد هزینه های قبوض شما را کاهش می دهند. چرا که قرار نیست در تمام طول روز دمای اتاق خیلی بالا و یا خیلی پایین باشد. سیستم های هوشمند در فصل سرد سال به اندازه نیاز دمای خانه را بالا و در فصل گرم سال دمای آن را پایین می آورند. این متعادل سازی دمای خانه به صورت اتوماتیک به شما کمک می کند تا بهره وری انرژی بهتری داشته باشید.

4. امکان کنترل از راه دور

مزیت دیگر سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند در این است که شما می توانید در هر جا بیرون از خانه، تنظیمات آنها را تغییر داده و روی عملکرد آنها کنترل و نظارت داشته باشید. این مدیریت از راه دور به شما امکان این را می دهد تا بتوانید قبل از حضور در خانه، دمای دلخواه و ایده آلتان را ایجاد کنید. بنابراین با وجود چنین امکاناتی، می توانید آسایش حقیقی را در خانه تجربه نمایید.

5. امکان ذخیره داده های دمایی

یکی از دیگر مزایای سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند، امکان ذخیره کردن داده هاست. این سیستم ها، اطلاعات و داده های دمایی موردنظر شما را تا هر زمان که نیاز و تمایل داشته باشید در حافظه خود ذخیره و نگهداری می کنند. بنابراین شما می توانید به اطلاعات دمایی موردنیازتان در هر لحظه دسترسی داشته باشید.

واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند از چین

واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند از چین

در زمینه واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند از چین، مجموعه ها و برندهای مختلفی فعالیت می کنند. لازمه واردات این است که شرکت های واردکننده شناخت بسیار خوبی از نیاز بازار داشته باشند. این مجموعه ها همچنین باید رقبای خود را به خوبی تحلیل و ارزیابی کنند تا بتوانند برای عملکرد بهتر، محصولات باکیفیت تر و کارآمدتری را به بازار داخلی عرضه نمایند. اما مهم ترین مراحل واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند به شرح زیر است:

  • تحقیق و بررسی وضعیت بازار داخلی برای شناسایی نیاز مصرف کنندگان
  • جستجو جهت یافتن بهترین شرکت های تولیدکننده چینی
  • بررسی نمونه محصول و تست عملکرد آن
  • ورود به مرحله مذاکره جهت عقد قرارداد
  • بستن قرارداد
  • ثبت سفارش و تعیین روش پرداخت هزینه ها
  • دریافت مجوزها و گواهی های لازم جهت واردات کالا
  • آماده سازی ناوگان حمل و نقل برای جابه‌جایی محموله
  • ارائه مدارک لازم به واحد گمرک جهت ترخیص بار از انبار گمرک
  • ترخیص بار و عرضه آن به بازار داخلی

مجوزهای موردنیاز برای واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

یکی از مهم ترین مراحل واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند از چین، آماده سازی اسناد، مدارک و دریافت مجوزهای لازم است. با توجه به اینکه هر کشوری برای واردات و صادرات، قوانین مخصوص به خود را دارد، لازم است بر طبق قوانین هر کشور مجوزهای لازم را برای واردات هر محموله کسب کرد. از سری مجوزهای موردنیاز برای واردات سیستم های هوشمند خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی ترخیص کالا
  • بیمه نامه
  • بارنامه
  • گواهی مبدا کالا
  • گواهی نامه و مجوزهای استاندارد کالا
  • پروانه بهره برداری کالا
  • پیش فاکتور
  • فاکتور
  • فهرست عدل بندی
  • گواهی بازرسی
  • مجوزهای قانونی برای واردات کالا به کشور
  • کارت بازرگانی تاجر یا تاجرین (در صورتی که تاجر به هر دلیلی نماینده ای قانونی برای واردات کالا استخدام کرده باشد، این نماینده نیز باید کارت بازرگانی و وکالت نامه خود را به مسئولین گمرکی ارائه کند.)
  • اسناد مربوط به پرداخت های ارزی

شرایط بازار خرید و فروش سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند در ایران

سیستم های گرمایشی و سرمایشی به طور کل جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان ها هستند. عملا بدون این سیستم ها، زندگی در فصول گرم و سرد سال، بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. این سیستم ها همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیار چشمگیری داشته اند و جدیدترین نسل از این سیستم ها، سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند هستند که به جدیدترین فناوری های روز دنیا مجهز هستند.

جمع بندی

اگر در زمینه تجارت بین الملل و واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند فعالیت دارید، یا به تازگی تصمیم گرفته اید که وارد این عرصه شوید، احتمالا یکی از بزرگ ترین دغدغه های شما، شرایط بازار خرید و فروش این محصولات است و درمین مورد هم این است: آیا هزینه کردن برای خرید چنین محصولاتی می تواند سودآفرین باشد یا خیر. البته که جواب ما به این پرسش مثبت است. این روزها تکنولوژی به شکل های مختلف به زندگی ما انسان ها گره خورده و افرادی که از خدمات و امکانات آن بهره مند نشوند، تا حد زیادی از غافله عقب خواهند ماند. یک خانه هوشمند، طبیعتا به تجهیزات هوشمند نیاز دارد. شما می توانید با خرید و نصب این سیستم ها، اقدام به ساخت یک خانه هوشمند حرفه ای کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا