واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از چین

سیستم اطفاء حریق یکی از مهم ترین سیستم های امنیتی است که بسیاری از شرکت های داخلی به صورت عمده اقدام به واردات آن می کنند. به تازگی بازار واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند بسیار رونق گرفته است. این سیستم همانطور که از نامش پیداست، یک سیستم جامع و کامل از تجهیزات اعلام حریق است که به صورت کاملا هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با برقراری ارتباط، عوامل بروز حریق را به ساکنین هشدار می دهند. کشور چین یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سیستم اطفاء حریق هوشمند است که سالانه ده ها هزار نوع از این سیستم ها را به سرتاسر دنیا صادر می کند. در این مطلب بیشتر با این نوع سیستم ها و مراحل واردات آنها آشنا می شویم.

فهرست مطالب

آشنایی با سیستم اطفاء حریق هوشمند و انواع آن

پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی، تاثیر بسزایی روی افزایش کیفیت زندگی انسان ها داشته است. ساخت انواع و اقسام دستگاه های امنیتی همچون سیستم های اعلام و اطفاء حریق هوشمند تنها یکی از نشانه های رشد بی سابقه تکنولوژی است. پیش از اینکه در خصوص واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند صحبت کنیم، قصد داریم ابتدا شما را به طور کامل با این نوع سیستم، روش کار و انواع آن به خوبی آشنا کنیم.

سیستم اعلام و اطفاء حریق هوشمند، دستگاهی است که به کمک تجهیزاتی که برای آن در نظر گرفته شده، علائم حریق در محل را شناسایی می کند و به این شکل از شدت گرفتن آتش سوزی و آسیب رسیدن به جان و مال انسان ها جلوگیری می کند.

این سیستم به گونه ای طراحی شده که می تواند نشانه هایی از آتش سوزی همچون افزایش حرارت و دمای محیط، وجود دود، نشتی گاز و غیره را به سرعت تشخیص دهد و با اعلام هشدار به ساکنین، به مهار سریع آتش کمک کند. این سیستم ها به واسطه فناوری و تکنولوژی به کار رفته در آنها، قادرند به صورت خودکار علائم حریق را شناسایی کنند و نیازی به دخالت دست ندارند. به همین علت، با استفاده از آن ها در ساختمان های مسکونی، تجاری و محیط های صنعتی، می توان تا حد زیادی امنیت منطقه را افزایش داد.

برای واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از چین، شرکت های واردکننده باید ابتدا شناخت خوبی از این محصولات کسب کنند تا بتوانند متناسب با امکانات هر سیستم، بهترین و مناسب ترین آن را به بازار داخلی تزریق نمایند. در ادامه با انواع این سیستم ها آشنا می شویم.

انواع سیستم اطفاء حریق هوشمند

انواع سیستم اطفاء حریق هوشمند

سیستم های اطفاء حریق شامل پنل مرکزی، سنسورها، دتکتورهای اعلام حریق، هشداردهنده ها و… می شوند. مجموعه این اجزا در کنار هم منجر به تولید یک سیستم هوشمند می شود که می تواند در کمترین زمان ممکن و با مشاهده یک سری علائم، خطر حریق را هشدار دهد.

سیستم های اطفاء حریق را براساس فاکتورهای خاص می توان به گروه های مختلفی دسته بندی کرد. از جمله انواع آن عبارتنداز: سیستم اطفاء حریق هوشمند متعارف، سیستم اطفاء حریق هوشمند آدرس پذیر و سیستم اطفاء حریق بی سیم. هر کدام از این محصولات ویژگی های مخصوص به خود را دارند و به شیوه ای خاص عمل می کنند. با بررسی عملکرد هر کدام از این سیستم ها می توان در زمان خرید، انتخاب معقولانه تری داشت.

1. سیستم اطفاء حریق هوشمند متعارف

سیستم اطفاء حریق هوشمند متعارف همانطور که می دانید دارای ویژگی های فراوانی هستند؛ از جمله مهم ترین ویژگی های سیستم اطفاء حریق هوشمند متعارف عبارتنداز:

  • در این سیستم، سنسورها، دتکتورها و شستی اعلام حریق، منطقه ای مشخص را تحت کنترل دارند.
  • تمامی اجزای این سیستم به شکل پیوسته با هم در ارتباط هستند و همگی در نهایت به پنل مرکزی متصل می شوند.
  • در این سیستم ها، عملیات شناسایی حریق توسط یک ال ای دی انجام می شود.
  • سیستم اطفاء حریق متعارف می تواند به صورت حدودی و نه کاملا دقیق، محل بروز حریق را شناسایی کند.
  • این سیستم بیشتر برای امنیت مکان های کوچک با میزان تردد کم مناسب است.
  • قیمت این نوع سیستم ها نسبت به دیگر انواع سیستم اطفاء حریق هوشمند ارزان تر و به صرفه تر است.

2. سیستم اطفاء حریق هوشمند آدرس پذیر

سیستم اطفاء حریق هوشمند آدرس پذیر با توجه به نامی که دارد دارای یک سری ویژگی های متفاوتی بوده که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد؛ از جمله ویژگی های این نوع سیستم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این سیستم نیز همانند سیستم متعارف از اجزایی همچون دتکتورها، شستی، آژیر و پنل مرکزی تشکیل شده است.
  • سیستم های اطفاء حریق آدرس پذیر قادرند تمام بخش های یک منطقه را به طور کامل تحت پوشش خود درآورند.
  • پوشش دهی کامل این سیستم ها باعث می شود تا بتوانند محل دقیق آتش سوزی را به خوبی تشخیص داده و خطر را سریع تر اعلام کنند.
  • در این سیستم ها، هشدار آتش سوزی روی نمایشگر LCD نشان داده می شود.
  • این سیستم ها بهترین گزینه برای نصب در مکان های شلوغ و بزرگ هستند.
  • به دلیل عملکرد دقیق تر و پوشش دهی بالا، قیمت این سیستم ها نسبت به سیستم اطفاء حریق متعارف بیشتر است.

3. سیستم اطفاء حریق هوشمند بی سیم

سیستم اطفاء حریق هوشمند بی سیم دارای ویژگی های فراوانی بوده که در ادامه قصد داریم به صورت مفصل آن ها را برایتان معرفی کنیم، از جمله ویژگی های سیستم های اطفاء حریق بی سیم عبارتنداز:

  • همانطور که از نام این سیستم ها پیداست، برای نصب آن ها در محل احتیاجی به فرایند سیم کشی نیست و اجزای مختلف سیستم اطفاء حریق و پنل مرکزی بدون سیم با یکدیگر در ارتباط هستند.
  • همین بدون سیم بودن سیستم اطفاء حریق باعث شده تا هزینه های نصب آن به مراتب کمتر باشد.
  • این سیستم ها نصب بسیار راحت و آسانی دارند.
  • می توان به راحتی آنها را به هر محلی جابه‌جا کرد و مورد استفاده قرار داد.

مزایای استفاده از سیستم اطفاء حریق هوشمند

مزایای استفاده از سیستم اطفاء حریق هوشمند

دلیل افزایش واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از چین، مزایایی است که این محصولات به همراه دارند. از مهم ترین این مزایا می توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

  • امکان کنترل و نظارت 24 ساعته روی منطقه تحت پوشش
  • هزینه تقریبا به صرفه و پایین برای نصب سیستم ها در محل و نگهداری از آنها
  • امکان بررسی، تست، آزمایش و نظارت روی عملکرد سیستم های اطفاء حریق
  • شناسایی سریع و به موقع حریق و شروع عملیات اطفاء حریق که در نهایت منجر به کاهش خسارات مالی و تلفات جانی می شود.
  • میزان خطای بسیار کم و ناچیز در مقایسه با دستگاه های اعلام حریق دستی
  • سرعت و دقت عمل بالا در تشخیص علائم حریق
  • قابل اتصال به دیگر سیستم های امنیتی ساختمان که این موضوع، سطح حفاظت از ساختمان را چندین برابر می کند.

علاوه بر سیستم های اطفاء حریق هوشمند، بسیاری از شرکت ها در حوزه واردات تجهیزات هوشمند سازی خانه نیز فعالیت می کنند. شما می توانید با شناسایی این شرکت ها و خریداری بهترین امکانات هوشمند، سطح امنیت خانه خود را بالا ببرید و کیفیت زندگی خود را ارتقا ببخشید.

واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از چین

شرکت های واردکننده همیشه در تلاش هستند تا با شناسایی نیاز مصرف کنندگان و بررسی بازار جهانی، یک تعادل بین میزان عرضه و تقاضای محصولات برقرار کنند. بسیاری از این شرکت ها علاوه بر واردات سیستم های اطفاء حریق، اقدام به واردات سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند، واردات تجهیزات خانه هوشمند، سیستم های امنیتی و نظارتی هوشمند و … می کنند. تهیه چنین لیستی و عرضه آن به بازار داخلی می تواند تحول شگرفی در زندگی مردم ایجاد کند.

ورود تجهیزات هوشمند، استانداردهای زندگی را بالا برده و انسان ها را از بسیاری خطرات رهایی می بخشد. آنچه که در این بین مهم است، این موضوع است که محصولات خریداری شده، حتما از بهترین کیفیت ممکن برخوردار باشند. از این رو، شرکت های واردکننده باید طبق یک سری مراحل از قبل مشخص شده، اقدام به واردات کالایی خاص کنند. مراحل واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از چین به شرح زیر می باشد:

  1. بررسی بازار داخلی و تعیین دقیق نیاز بازار (این موضوع به واردکننده کمک می کند تا محصولی را خریداری نماید که برای آن مشتریان زیادی وجود دارد.)
  2. شناخت انواع سیستم اطفاء حریق و روش کار هرکدام
  3. شناسایی بهترین تامین کنندگان چینی که از اعتبار بالایی برخوردار باشند و بتوان به کیفیت محصولات آنها اطمینان کرد.
  4. برگزاری جلسات حضوری یا آنلاین برای عقد قرارداد و شروع معاملات تجاری
  5. استعلام قیمت و مشخص کردن شرایط پرداخت
  6. تهیه و آماده سازی اسناد و مدارک موردنیاز برای واردات کالا
  7. تست یک نمونه از محصولات و بررسی عملکرد آن
  8. عقد قرارداد به صورت کاملا قانونی
  9. عملیات حمل و نقل و انتقال بین المللی
  10. ترخیص و آزادسازی محموله از واحد گمرک کشور
  11. عرضه محصولات با قیمت مناسب به بازار داخلی

مجوزهای موردنیاز برای واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند

همانطور که در بخش قبل اشاره مختصری داشتیم، یکی از مراحل واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند از چین، آماده سازی اسناد و مدارک مربوط به این کار است. در بخش آماده سازی اسناد، مجوزها جزء مهم ترین مدارکی هستند که هر شرکت واردکننده ای باید در اختیار داشته باشد. با توجه به میزان حساسیت و کاربرد سیستم های اطفاء حریق شرکت های واردکننده باید تاییدیه های لازم را از سوی سازمان های مربوطه دریافت کنند. از سری مجوزهای مهم برای واردات سیستم اطفاء حریق هوشمند عبارتنداز:

  • بیمه نامه
  • گواهی مبدا
  • کارت بازرگانی
  • گواهی ترخیص کالا
  • بارنامه و فاکتور خرید
  • مجوز سازمان ملی استاندارد ایران
  • مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • مجوز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا