خرید و واردات دستگاه لوله گذار

ماشین یا دستگاه لوله گذار، یک وسیله‌ صنعتی است که نقش مهمی را در اتصال کارآمد بخش‌های یک لوله و ایجاد یک خط لوله پیوسته، بر عهده دارد.

این دستگاه، دارای سیستم‌های خاصی است که به آن امکان می‌دهد لوله‌ها را در عمق مورد نظر در داخل خاک دفن کند. لوله گذار دارای قسمت جلویی با سیستم گیرنده است که با آن لوله‌ها را بارگیری و در محل مورد نظر (داخل خاک یا روی زمین) نصب می‌کند و سپس خاک را مجدداً به دور لوله می‌ریزد.

لوله گذارها در صنایع و پروژه‌های ساختمانی مختلفی کاربرد دارند؛ این ماشین‌ها به طور گسترده در ساخت خطوط لوله، برای انتقال نفت، گاز، آب یا دیگر موارد نقش دارند.

از لوله گذارها برای بلند کردن و جایگزینی بخش‌های آسیب دیده لوله‌ها، انجام تعمیرات یا اتصالات و نیز سایر کارهای مرتبط با تعمیرات و نگهداری استفاده می‌شود.

 آن‌ها همچنین در تصفیه خانه‌ها، شبکه‌های توزیع آب، صنایع معدن، شهرسازی، عمران (از جمله ساخت تونل‌ها و پل‌ها)، صنعت هوافضا، صنعت خودروسازی، صنایع غذایی و صنایع شیمیایی و فرآوری مواد به کار می‌روند.

استفاده از دستگاه لوله گذار در صنایع مختلف، سبب بهبود کیفیت انجام کارها و نیز صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

انواع دستگاه لوله گذار

1. دستگاه لوله گذار هیدرولیکی

از نیروی هیدرولیکی برای ایجاد فشار و جابه‌جایی لوله‌ها استفاده می‌شود. این ماشین‌ها ظرفیت بالابری بالایی داشته و در اتصال لوله‌هایی با قطر بزرگ و اجرای پروژه‌های سنگین و پیچیده کاربرد دارند.

2. دستگاه لوله گذار مکانیکی

از نیروی مکانیکی برای فشار و جابه‌جایی لوله‌ها استفاده می‌شود. این ماشین‌ها معمولاً برای لوله گذاری لوله‌های کوچک‌تر و پروژه‌های ساده‌تر به کار می‌روند.

3. دستگاه لوله گذار پلاستیکی

این ماشین‌ها در اتصال لوله‌های پلاستیکی نقش دارند و معمولاً در صنایع آب، فاضلاب و گاز به کار می‌روند.

دستگاه لوله گذار
دستگاه لوله گذار

4. دستگاه لوله گذار با سیستم کنترل حسگر بار

به دلیل وجود حسگر، حداکثر کارایی را دارند. این ماشین‌ها هنگام جوشکاری قطعات لوله به هم، هنگام پایین آوردن قطعات لوله و نیز هنگام تعمیرات، موقعیت یابی دقیق را امکان پذیر می‌کنند. این لوله گذارها، برای رانندگی در زمین‌های شیب دار یا برای خاک‌ریزی ایده آل هستند.

5. دستگاه لوله گذار با توانایی انتقال نیرو

توانایی انتقال نیرو باعث می‌شود که حرکت قطعات لوله، تحت کنترل دقیق قرار گیرد و به اپراتورها اجازه می‌دهد تا در مناطق مختلف، حرکت و با دقت مطلوب کار کنند.

6. دستگاه لوله گذار اتوماتیک

دارای قابلیت‌های اتوماتیک و کنترل شده توسط کامپیوتر هستند و برای لوله گذاری دقیق و برنامه ریزی شده در پروژه‌هایی با نیاز ویژه به کار می‌روند.

دستگاه لوله گذار
دستگاه لوله گذار

مراحل واردات دستگاه لوله گذار از چین

واردات دستگاه از چین نیازمند یک رویکرد سیستماتیک است و از دور، سخت و پیچیده به نظر می‌رسد اما با شناخت دقیق قوانین و مراحل آن می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.

1. آشنایی با قوانین و مقررات واردات دستگاه از چین

  • بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر و به روزتر، با سازمان‌ها و مراجع ذی‌صلاح مانند سازمان توسعه تجارت ایران (اداره کل روابط بین المللی) و سازمان گمرک ایران تماس بگیرید. شرکت بازرگانی جولایی نیز می‌تواند در این مورد شما را راهنمایی کند.
  • همچنین برای واردات باید از سازمان‌های مربوطه، مجوز دریافت کنید.

2. تحقیق و انتخاب محصول

در انتخاب محصول باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید از جمله:

    • تقاضا: باید ببینید که کدام نوع محصول، تقاضای بیشتری دارد.
    • کیفیت: کیفیت محصول باید مطابق با استاندارد باشد.
    • قیمت: حتما قیمت محصول و رقابتی بودن آن را در نظر بگیرید و در این مورد تحقیق کنید.
    • مقررات انطباق: مطمئن شوید که آیا مقرراتی وجود دارد که باید هنگام واردات محصول رعایت شود یا خیر.

3. پیدا کردن تأمین کنندگان

  • باید بتوانید تأمین کنندگانی قابل اعتماد و معتبر چینی پیدا کنید. شناخت تأمین کنندگان و تولید کنندگان دستگاه‌های صنعتی در کشور چین، کاری سخت و زمانبر است به همین دلیل می‌توانید با کمک شرکت‌ بازرگانی جولایی، این مسیر سخت را ساده کنید.
  • برای اطمینان از این که کیفیت محصول مطابق با استانداردهای شماست، نمونه محصول را درخواست کنید.
  • مشخصات دقیق محصول، قیمت و زمان تحویل را درخواست کنید و بر سر آن‌ها به توافق برسید تا بهترین معامله را داشته باشید.

4. حمل و نقل محصولات

  • 3 راه برای ارسال دستگاه خریداری شده، وجود دارد؛ اولین راه از طریق خطوط ریلی بین المللی است. راه بعدی استفاده از کشتی‌های باربری است و آخرین راه، ارسال با هواپیماهای باربری است. شما می‌توانید متناسب با شرایط موجود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.
  • یک باربری قابل اعتماد پیدا کنید. در این زمینه می‌توانید با متخصصان بازرگانی جولایی مشورت کنید.
  • با باربری در مورد قیمت و زمان ارسال مذاکره کرده و هماهنگی‌های لازم را جهت تحویل محموله انجام دهید.

5. ترخیص کالا از گمرک

  • پس از رسیدن محموله، کالا باید توسط گمرک ترخیص شود؛ برای ترخیص از گمرک ایران باید مدارک خود را (بارنامه، کارت بازرگانی و پیش فاکتور گمرکی) همراه داشته باشید.
  • همچنین نیاز است عوارض یا مالیات وارداتی هم پرداخت کنید.
  • برای اطمینان از رعایت کلیه‌ی مقررات، با یک کارگزار گمرکی مانند بازرگانی جولایی مشورت کنید.

مراحل واردات دستگاه لوله گذار از چین

واردکردن ماشین آلات از چین مزایای زیادی دارد که در زیر به طور خلاصه به آن اشاره می‌کنیم.

  1. قیمت پایین: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های واردات از چین، هزینه‌ی آن است؛ قیمت محصولات معمولاً در چین نسبت به سایر کشورها کمتر است و این بدان معناست که کسب و کارها می‌توانند محصولاتشان را با قیمت کمتری خریداری کرده و با سود بیشتری بفروشند.
  2. گستردگی محصولات: چین طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند که بسیار متنوعند.
  3. سهولت انجام تجارت: چین فرایند واردات را بسیار ساده کرده و نیز سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در زیرساخت‌ها انجام داده و حمل و نقل را کارامدتر کرده است.
  4. پیشرفت در بهبود کیفیت محصولات: علی‌رغم این تصور غلط که محصولات چینی از کیفیت پایینی برخوردارند، واقعیت این است که چین در بهبود کیفیت محصولات خود، پیشرفت چشمگیری داشته است به شکلی که بسیاری از برندهای معتبر جهان، محصولات خود را در چین تولید می‌کنند.

برای واردات دستگاه لوله گذار کافی است که با مشاوران بازرگانی جولایی تماس بگیرید تا در تمام مراحل واردات این محصول شما را راهنمایی کنند.

دکمه بازگشت به بالا