معرفی نمایشگاه کانتون چین (کانتون فیر)

نمایشگاه کانتون (Canton) چین که با نام نمایشگاه واردات و صادرات چین نیز شناخته می‌شود، یکی از غول‌های بزرگ تجاری در کل جهان محسوب می‌شود. این نمایشگاه دو بار در سال در گوانجو چین برگزار می‌شود و افراد زیادی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.

نمایشگاه کانتون چین

نمایشگاه کنتون صرفاً برای نمایش دادن محصولات نیست، بلکه تأثیر بسیار زیادی بر روی روند تجارت بین‌الملل دارد و کمک می‌کند تا تاجران و خریداران با تأمین کنندگان و فروشندگان چینی ارتباطی قوی پیدا کنند.



تاریخچه نمایشگاه کانتون

تاریخچه نمایشگاه کانتون

داستان کانتون فیر به سال 1957 بر می‌گردد، زمانی که چین در حال تثبیت خود در عرصه جهانی بود. در آن زمان چین با انزوای بین المللی و محدودیت‌های اقتصادی روبرو بود.

اما افتتاح نمایشگاه کانتون یک هدف مهم را در بر داشت: شکستن این موانع.

کنتون به سکویی برای چین تبدیل شد تا کالاهای خود را به نمایش بگذارد و روابط تجاری بین‌المللی ایجاد کند.

در ابتدا این نمایشگاه بر روی مواد خام تمرکز داشت که نشان دهنده چشم انداز صنعت چین در آن زمان بود. با این حال، به سرعت به یکی از رویدادهای تجاری بزرگ تبدیل شد که مجموعه وسیعی از محصولات را شامل می‌شد.

این تغییر منعکس کننده توسعه اقتصادی چین و قدرت رو به رشد آن در تولید بود.

در طول دهه‌ها، نمایشگاه کانتون نقشی اساسی در رشد اقتصادی چین ایفا کرده است. با تسهیل تجارت بین‌المللی، ارز خارجی را جذب، صادرات را تقویت و تولید داخلی را توسعه بخشید.

مطالعه بیشتر: معرفی نمایشگاه های تجاری چین 2024 

ساختار و زمان‌بندی نمایشگاه کانتون

ساختار و زمان‌بندی نمایشگاه کانتون

نمایشگاه کانتون دو بار در سال، یک بار در بهار (آپریل – می) و یک بار هم در پاییز (اکتبر – نوامبر) بر پا می‌شود.

هر دوره برگزاری در سه فاز جداگانه سازماندهی شده که طی پنج روز برگزار می‌شود. هر فاز دسته بندی خاصی از محصولات را به نمایش می‌گذارد. در ادامه هر کدام را بیشتر توضیح داده‌ایم:

فاز 1

این فاز نمایشگاه بر روی صنعت و فناوری تمرکز دارد. در آنجا مجموعه خیره کننده و مدرنی از محصولات الکترونیک، ماشین آلات، ابزار، مصالح ساختمانی و حتی وسائل نقلیه مشاهده خواهید کرد.

فاز 1 از لوازم الکترونیکی مصرفی پیشرفته گرفته تا تجهیزات صنعتی را در معرض دید عموم به نمایش گذاشته است.

فاز 2

با افتتاح فاز 2، تمرکز به سمت کالاهای مصرفی و نیازهای روزمره تغییر کرد. این فاز مثل گنجینه‌ای برای وارد کنندگان و خرده فروشان است که مملو از محصولات صنعتی سبک، لوازم التحریر، دکوراسیون منزل، اسباب بازی و حتی مبلمان است.

فاز 3

این فاز شامل محصولات سبک زندگی و محصولات مراقبت شخصی است. در این قسمت می‌توانید از دنیای محصولاتی مانند منسوجات، پوشاک، کفش، لوازم ورزشی و حتی لوازم پزشکی دیدن کنید.

همچنین دارای بخشی برای عاشقان غذا است که در آن انواعی از غذاها و نوشیدنی‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند.

حضور در نمایشگاه کانتون

حضور در نمایشگاه کانتون

نمایشگاه کانتون چین طیف گسترده‌ای از سلایق را پوشش می‌دهد و کل این نمایشگاه یک هدف دارد: رونق در تجارت بین‌الملل. اما چه کسانی از حضور در این نمایشگاه سود می‌برند؟

خریداران

آیا به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا و تهیه مستقیم از تولید کنندگان چینی هستید؟

نمایشگاه کانتون فروشگاهی است که همه محصولات را یک جا دارد. می‌توانید محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید، قیمت‌ها را بسنجید یا بر سر آنها مذاکره کنید و شراکت بلند مدت با تأمین کنندگان ایجاد کنید.

وارد کنندگان

اگر به دنبال راهی برای تأمین یک جای محصولات مختلف خود در زمینه‌های مختلف هستید، کانتون همان معدن طلایی است که نیاز دارید. از آنجا که به صورت مستقیم با تأمین کنندگان چینی در ارتباط هستید، می‌توانید بر سر میزان تولید و قیمت‌های کلی صحبت کنید و یک معامله سودمند داشته باشید.

مزایای شرکت در نمایشگاه کانتون

کشف دنیایی از تأمین کنندگان

به دلیل وسعت زیاد نمایشگاه کانتون، می‌توانید با تأمین کنندگان مختلفی در یک مکان ملاقات کنید. این کار باعث صرفه جویی در زمان و منابع شما می‌شود و راحت منبع مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد.

انجام حرفه‌ای مذاکره

تعامل چهره به چهره در نمایشگاه باعث ایجاد یک محیط مشارکتی می‌شود که برای مذاکره در مورد قیمت‌های رقابتی بسیار عالی است.

نکاتی برای شرکت در نمایشگاه کانتون

نکاتی برای شرکت در نمایشگاه کانتون
  • از پیش برای رفتن به نمایشگاه ثبت نام کنید. با فازهای نمایشگاه از قبل آشنایی پیدا کنید و غرفه‌هایی را که می‌خواهید بازدید کنید در اولویت قرار دهید.
  • هتل خود را از قبل رزرو کنید، به خصوص که در این زمان افراد زیادی به خاطر نمایشگاه به چین می‌آیند و اقامتگاه‌ها به سرعت پر می‌شوند.
  • کانتون یک محیط شلوغ است پس حتماً کفش‌های راحت بپوشید، کارت ویزیت به همراه داشته باشید و آماده رفت و آمد در میان جمعیت انبوه باشید.

نمایشگاه‌های آتی کانتون

سعی کنید در تقویم خود زمان نمایشگاه را مشخص کنید تا بتوانید زودتر مقدمات رفتنتان را برنامه ریزی کنید. همان طور که پیش‌تر هم ذکر کردیم، این نمایشگاه سالی 2 بار در بهار و پاییز برگزار می‌شود.

البته خبر خوبی هم برای افرادی که نمی‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند داریم. نمایشگاه کانتون اغلب در کنار غرفه‌های فیزیکی خود، پلتفرم آنلاینی را فراهم کرده است که به شما اجازه دیدن غرفه‌ها را می‌دهد.

در این پلتفرم می‌توانید فهرست محصولات را مرور کنید، به صورت مجازی با تأمین کنندگان ارتباط برقرار کنید و خریدتان را انجام دهید.

جمع بندی

نمایشگاه کانتون به عنوان نمادی از رشد اقتصاد و صنعت چین است. این رویداد دوسالانه، مناسب برای تمام کسانی است که در سراسر جهان به دنبال خرید کالا از چین با قیمت‌ها و کیفیت رقابتی هستند.

فرقی نمی‌کند که خریدارید یا به عنوان یک فروشنده به دنبال تأمین کننده هستید، نمایشگاه کانتون به شما کمک می‌کند تا محصول مورد نظرتان را پیدا کنید.

همان‌طور که گفتیم غیر از حضور فیزیکی می‌توانید از پلتفرم آنلاین نمایشگاه کانتون استفاده کنید؛ اما بهترین روشی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم همکاری با بازرگانی جولایی است. چرا؟؟؟

زیرا نیروهای ما در چین مستقر هستند و می‌توانند کالای مورد نظر شما را با قیمت مناسبی از تأمین کنندگان خریداری و به هر نقطه‌ای از جهان با استفاده از کارگو چین برای شما ارسال کنند.

در صورت نیاز به مشاوره واردات و صادرات به شما پیشنهاد می‌کنیم که همین امروز با بازرگانی جولایی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا