واردات قطعات کامپیوتر و پرسود ترین قطعات وارداتی از چین

امروزه، یکی از سودآور ترین حوزه های تجارت بین الملل، واردات قطعات کامپیوتری است که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی و افزایش موارد استفاده از لوازم کامپیوتری در میان جوامع نیز رونق فراوانی یافته است. بسیاری از کشور ها از جمله چین و دبی، به عنوان بزرگ ترین تولید کنندگان، سهم فراوانی از واردات قطعات کامپیوتر را به خود اختصاص داده اند و بسیاری از بازرگانان از طریق بازار های این دو کشور، اقدام به واردات قطعات کامپیوتری می کنند. از این رو در این مطلب، شما را با مراحل واردات قطعات کامپیوتر از چین، مزایا و شرایط لازم برای انجام این کار آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مراحل واردات قطعات کامپیوتر از چین

مراحل واردات قطعات کامپیوتر از چین
  • انتخاب قطعات مناسب: اولین مرحله در زمینه واردات قطعات کامپیوتر از چین، انتخاب محصول و قطعات مورد نیاز است که در صورت انجام آن، سودآوری واردات این محصولات نیز افزایش می یابد. لازم است در این زمینه، به مواردی مانند قوانین واردات قطعات مختلف و نیاز روز بازار توجه فراوان شود.
  • انتخاب بهترین تامین کننده: مرحله بعدی واردات قطعات کامپیوتر از چین، انتخاب بهترین تامین کننده است. لازم است برای اطمینان از کیفیت قطعات، قبل از خرید عمده آنها، ابتدا با تامین کننده هماهنگی شود، تا نمونه ای از محصولات تولیدی خود را ارائه نماید. انجام این کار کمک می کند، تا از میزان کیفیت و سازگاری قطعات اصلی و ایمن مطمئن شوید. علاوه بر این، به منظور کاهش ریسک واردات نیز می توان با دو یا چندین تامین کننده مذاکره کرد. در این صورت، لازم است لیست قیمت و نمونه محصولات هر کدام را دریافت نمایید و سپس آن ها را مقایسه کنید. به این ترتیب، می توان تصمیم بهتر و درست تری در زمینه انتخاب تامین کننده معتبر گرفت.
  • پرداخت بین المللی: مرحله بعدی در واردات قطعات کامپیوتر از چین، انجام پرداخت های بین المللی است که طی آن، وارد کننده، تمامی هزینه های سفارشات انجام انجام شده را پرداخت می کند.
  • حمل و نقل بین المللی: مهم ترین و اساسی ترین مرحله واردات قطعات کامپیوتر از چین، حمل و نقل محصولات است که برای انجام آن، از روش های مختلفی استفاده می شود. در میان این روش ها، حمل و نقل هوایی، یکی از بهترین راه های حمل و نقل است که به دلیل داشتن مزایایی مانند سرعت بالای حمل و زمان کوتاه مدت برای ارسال، همواره گزینه مناسبی برای بازرگانان به شمار می رود.

شرایط واردات قطعات کامپیوتر از چین

به طور کلی باید گفت، تمامی بازرگانان و تاجرانی که اقدام به واردات قطعات کامپیوتر از چین می کنند، باید دارای شرایط لازم برای انجام این کار باشند. برخی از این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • داشتن کارت بازرگانی
  • آشنایی با قوانین و اصطلاحات حمل و نقل در کشور مبدا و مقصد
  • بررسی مجوز های لازم برای واردات قطعه مورد نظر مانند فاکتور، بارنامه، گواهی کیفیت و غیره

روش های واردات قطعات کامپیوتر از چین

همانطور که گفته شد، انتخاب روش حمل و نقل محصولات در زمان واردات قطعات کامپیوتر از چین، یکی از مراحل اساسی و حیاتی در این زمینه است که باید با توجه به عواملی مانند: دقت در مسافت جغرافیایی، حجم و وزن محموله، هزینه ها، زمان مورد نیاز، نیاز های به خصوص و غیره می باشد. در ادامه، برخی از مهم ترین روش های حمل و نقل را بررسی خواهیم کرد:

  • حمل و نقل هوایی: یکی از سریع ترین و بهترین روش های حمل و نقل در زمان واردات قطعات کامپیوتر از چین، حمل و نقل هوایی است که گزینه مناسبی برای محموله های کوچک و حساس به زمان محسوب می شود. امروزه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات پست بین الملل، شرکت های حمل و نقل هوایی، ارائه دهندگان خدمات لجستیک هوایی و غیره، تمامی امورات مربوط به حمل و نقل هوایی قطعات و محصولات را انجام خواهند داد.
  • حمل و نقل دریایی: یکی دیگر از روش های حمل و نقل واردات قطعات کامپیوتر از چین، حمل و نقل دریایی است که برای حمل بار های بزرگ و سنگین بسیار مناسب است. هر چند انتخاب این روش، به مدت زمان بیشتری برای حمل محموله و انتقال آن نیاز دارد، با این حال هزینه های حمل و نقل در این روش بسیار کمتر می باشد. امروزه بسیاری از شرکت های حمل و نقل کانتینری و یا نمایندگان حمل و نقل دریایی، تمامی امورات مربوط به انتقال کالا به این روش را انجام خواهند داد.
  • حمل و نقل زمینی: از دیگر روش های حمل و نقل کالا، روش حمل زمینی است که برای انتقال محموله های متوسط و نزدیک به مرز ها مناسب می باشد. هر چند حمل و نقل زمینی، دارای هزینه انتقال متوسطی است با این حال، زمان رسیدن محموله در آن مشخص نبوده و متغیر است.

پرسود ترین قطعات کامپیوتر وارداتی از چین

 شرایط واردات قطعات کامپیوتر از چین

لازم است بدانید، واردات قطعات کامپیوتر، شامل محصولات مختلفی است که انتخاب هر کدام از آنها برای واردات، باید بر اساس نیازهای کشور و قوانین موجود صورت گیرد. بدین ترتیب، لیست برخی از کالا های پرسود وارداتی چین و پرفروش ترین قطعات کامپیوتری وارد شده از این کشور، شامل موارد زیر می باشد:

1. پردازنده

یکی از قطعات پرسود و پرفروش برای واردات قطعات کامپیوتر، پردازنده است که به عنوان قلب سیستم عامل بوده و وظیفه اصلی آن، انجام محاسبات و پردازش داده ها است. از آنجایی که تمامی سیستم های کامپیوتری نیاز به پردازنده دارند و با توجه به نیاز افراد به کامپیوتر و لپ تاپ برای انجام فعالیت ها، این قطعه یکی از پرفروش ترین و پرسود ترین قطعات کامپیوتری است که چین، سرآمد واردات این قطعه در جهان می باشد.

2. کارت گرافیک

یکی دیگر از قطعات پرسود در زمینه قطعات کامپیوتر کارت گرافیک است که به دلیل افزایش نیاز برای استخراج ارز های دیجیتال و استفاده در صنایع مختلف، واردات آن نیز رونق فراوانی یافته است. امروزه بسیاری از شرکت های بازرگانی، اقدام به واردات کارت گرافیک از چین کرده و تمامی هزینه ها، از جمله هزینه حمل و نقل، ترخیص و غیره را پرداخت می کنند.

3. هارد و حافظه

یکی دیگر از قطعات پرسود برای واردات محصولات کامپیوتری، هارد و حافظه است که دستگاه های ذخیره سازی داده ها و اطلاعات هستند و از فناوری حالت جامد برای انجام این کار استفاده می کنند. هارد دیسک ها نیز در تمامی دنیا، برای مصارف خاصی کاربرد دارند.

4. مادربورد

این قطعه نیز یکی از پرفروش ترین و پرسود ترین قطعات کامپیوتری وارد شده از چین است که نوعی قطعه کلیدی در ساختار کامپیوتر می باشد. وظیفه مادربورد، اتصال و هماهنگی بین اجزای مختلف سیستم است که شامل سوکت هایی برای نصب پردازنده، حافظه، کارت گرافیک و غیره می باشد. مادربورد، علاوه بر این ارتباط فیزیکی، مسئولیت مدیریت انرژی، ارتباطات داده ای، کنترل عملیات سیستم و غیره را نیز بر عهده دارد.

5. رم

یکی دیگر از قطعات سودآور در زمینه واردات قطعات کامپیوتر، رم یا حافظه کامپیوتر است که از آن، برای ذخیره و دسترسی سریع به داده ها و اطلاعات در طول اجرای سیستم عامل و برنامه ها استفاده می شود. این حافظه، اطلاعات و داده ها را به شکل موقتی نگهداری کرده و با داشتن سرعت بالا، در بهبود عملکرد کامپیوتر بسیار کمک کننده می باشد. امروزه بسیاری از شرکت های چینی، انواع مختلف و با کیفیتی از این محصول را تولید و آماده صادرات به کشور های جهان خواهند کرد.

6. پاور

این قطعه نیز یکی دیگر از قطعات سودآور برای واردات قطعات کامپیوتر است که وظیفه تامین انرژی از برق شهری را بر عهده دارد. در برخی از نمونه های این محصول، امکان تنظیمات وجود داشته تا پس از این که کامپیوتر برای مدتی روشن می ماند، برق ورودی تا میزان چند درصد کاهش یابد.

مزایای واردات قطعات کامپیوتر از چین

واردات قطعات کامپیوتر از مبدا، دارای مزایا و فواید بی شماری است که برخی از آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • تنوع و گستردگی قطعات کامپیوتر برای واردات مانند: پردازنده ها، کارت های گرافیک، مادربورد و غیره، تا افراد بتوانند بهترین و مناسب ترین قطعه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.
  • قیمت مناسب قطعات به دلیل رقابت بیشتر در بازار های جهانی و اختلاف ارزی بوده تا مشتریان بتوانند محصولات باکیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنند.
  • کیفیت بالا با انتخاب تامین کنندگان معتبر، تا قطعات دریافتی، از کیفیت مناسبی برای خرید برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا